Old Worlders Tournaments

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Old Worlders Tournaments.Warhammer Fantasy Battle


3 posters

    Annen produsent av maling?

    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Annen produsent av maling? Empty Annen produsent av maling?

    Poste by Mørke-Khlam Man Jul 23, 2012 11:05 am

    Hei,

    Fant denne her på nettet:
    Vallejo Paints
    Er det noen som kjenner til denne og har testet den? Eventuelt vet forskjellen på denne typen og GW sin? For min del så spiller det ikke så stor rolle å følge GW sitt oppsett. Det viktigste er vel å ha mer maling for en billigere penge!
    Swordmaster
    Swordmaster


    Antall Innlegg : 283
    Join date : 18.05.2011
    Age : 48

    Annen produsent av maling? Empty Re: Annen produsent av maling?

    Poste by Swordmaster Man Jul 23, 2012 1:16 pm

    Mange som liker vallejo godt. Har ikke prøvd. De har veldig praktiske malingsflasker
    som man kan enkelt styre mengden man tar ut.
    Skippy
    Skippy


    Antall Innlegg : 135
    Join date : 09.04.2012
    Age : 51
    Bosted : asker

    Annen produsent av maling? Empty Re: Annen produsent av maling?

    Poste by Skippy Man Jul 23, 2012 6:03 pm

    Fin side det der.. hadde masse kult.. skal definitivt bestille basene mine derfra når jeg starter på orce hæren min..
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Annen produsent av maling? Empty Re: Annen produsent av maling?

    Poste by Mørke-Khlam Fre Aug 31, 2012 6:54 am

    Jeg skal kjøpe mine neste malingsbokser på hobbysjappa i Strømmen. Se hvordan de fungerer. Tror det er større mengde og litt billigere. Tror det var 29.- pr flaske. De hadde også alle typer farger etter hva jeg kunne se.
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Annen produsent av maling? Empty Re: Annen produsent av maling?

    Poste by Mørke-Khlam Tir Sep 04, 2012 5:55 am

    Ja... Da har jeg kjøpt følgende flaske:
    Annen produsent av maling? Imag08081973061850.th

    Denne har jeg testet ut og må si meg veldig fornøyd. Den virker noe tynnere en GW sine malinger. Og som Ørjan nevnte så er denne flasken MYE bedre en GW sine krukker. Dette er en klemmeflaske, slik at du lettere får ut malingen uten for mye søl. Og jeg tror derfor at det vil bli lettere å hindre at malingen tørker ut.
    Så lenge du ikke har behov for fargekartet til GW for å male, ville jeg heller sett på fargekartet til disse og kjøpt farge etter behov.
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Annen produsent av maling? Empty Re: Annen produsent av maling?

    Poste by Mørke-Khlam Tir Nov 20, 2012 9:36 am

    Ja.. Da har vel de fleste av dere sett min nye dreadlord. Og jeg gjorde en sammenligningstest (ingen bilder beklager) hvor jeg tok dreadlorden (malt med Vallejo) og en vanlig dreadknight (malt med metallfargene til GW). Jeg benytter AIR serien til Vallejo, som egentlig er beregnet til airbrush. Denne er tynnet ut og kan egentlig benyttes uten å tynne ut med vann.
    Forskjellen er virkelig stor. Vallejo metallfargen dekker skikkelig godt, mens spesielt bronze og gull fra GW krever mange lag for å dekke, spesielt når man benytter svart base (og egentlig uansett hvilken basefarge man legger på der).
    Så min anbefaling til de som skal male metall er å kjøpe seg AIR serien til Vallejo. Den er samtidig fin fin å blande inn med andre farger (også GW sine) for å lage wash.

    Tar med en video her som jeg har kikket på for å få tips til maling av armor (han her bruker riktig merke Smile :
    Male rustning og våpen
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Annen produsent av maling? Empty Re: Annen produsent av maling?

    Poste by Mørke-Khlam Tir Nov 20, 2012 9:39 am

    Swordmaster skrev:De har veldig praktiske malingsflasker som man kan enkelt styre mengden man tar ut.
    Utfordringen, hvis det er noen er at du alltid får en minimumsdråpe ut. Erfaringsmessig spesielt fra AIR serien er at denne noen ganger kan være for mye pga den er tynnet ut. Men det vil jeg si er en bagatell opp mot at GW sine lettere tørker ut.

    Sponsored content


    Annen produsent av maling? Empty Re: Annen produsent av maling?

    Poste by Sponsored content


      Klokken er: Søn Mai 19, 2024 5:40 pm