Old Worlders Tournaments

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Old Worlders Tournaments.Warhammer Fantasy Battle


4 posters

    DE vs Ogre Kingdom

    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    DE vs Ogre Kingdom Empty DE vs Ogre Kingdom

    Poste by Mørke-Khlam Søn Feb 24, 2013 7:42 am

    Etter en brakseier på fredagen var army'en struttende av selvtilit og klare for nytt slag.

    Noe annet oppsett i denne kampen, hvor generalen igjen var HELT udødelig. Smile

    Glemte bilde av deploy, men ogres hadde mournfangs på hver flanke, og DE hadde sine DR vanguards deployet på samme flanker. Vi bommer begge to på at flee kun er to terninger, så ogres mistet en, og DE mistet det samme, bare på hver sin side.

    Etter en flamecage på WE og ellers bare litt skyting (og en IF i magi), skjedde det ikke stort første runde.

    Her er endelig et bilde (tror det er etter DE hadde avsluttet sin turn i andre):
    DE vs Ogre Kingdom 20130223224819

    Etter dette ble det noe mer charge/flee. Men jeg fikk inn Pits of shade på generaluniten, hvorav generalen detter med 5 andre i uniten. Igjen slo jeg IF og spearelfs ble enda færre i ranken. Noe taktisk flytting ble utført.
    Så kom selve chargerunden. Fikk inn WE som hadde mistifying miasma og dermed 8 str, og knakk ryggen på ogres'a, samtidig som ogres ikke fikk inn unit nr 2 på WE, dermed var truet av hydra på høyre flanke. Han fikk charget inn med scrapluncher og mournfangs etter dette, mens hydra jaktet på en lyktende ogre unit. DE vs Ogre Kingdom 20130224002921

    Scarpluncher brøyt også sammen og pga combatresolution flyktet mournfangs, men ble tatt igjen og var dermed ute.

    Siste runde (5) gikk med på å forsøke å få ut mest mulig poeng, men da var kl over ett og vi bestemte oss for å avslutte.

    DE vs Ogre Kingdom 20130224010545
    Knusende seier kan man vel si til DE denne gangen. 2-1 til ogres all time fortsatt Smile
    Woody
    Woody


    Antall Innlegg : 548
    Join date : 18.05.2011

    DE vs Ogre Kingdom Empty Re: DE vs Ogre Kingdom

    Poste by Woody Søn Feb 24, 2013 9:05 am

    Du er i ferd med å slå deg opp i ry. Får puste støv av woodsa mine snart skjønner jeg.
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    DE vs Ogre Kingdom Empty Re: DE vs Ogre Kingdom

    Poste by Mørke-Khlam Søn Feb 24, 2013 11:15 am

    He he! Kan nok hende det Very Happy Men nå skal det sies at Ørjan slo meg sist og at hadde det ikke vært for 6 halvlitere på Gunnar så kunne det også endt med tap. Selv om han surrer litt ellers også clown
    Greven
    Greven


    Antall Innlegg : 530
    Join date : 19.05.2011
    Age : 48

    DE vs Ogre Kingdom Empty Re: DE vs Ogre Kingdom

    Poste by Greven Søn Feb 24, 2013 11:31 am

    Silkehansken er offisiellt av! Twisted Evil
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    DE vs Ogre Kingdom Empty Re: DE vs Ogre Kingdom

    Poste by Mørke-Khlam Søn Feb 24, 2013 3:06 pm

    Har du brukt silkehansker på demonene? Da skjønner jeg du har slitt litt ja. Best å ta de av. Enig der! Er vel -1 to hit det eller?
    Skippy
    Skippy


    Antall Innlegg : 135
    Join date : 09.04.2012
    Age : 51
    Bosted : asker

    DE vs Ogre Kingdom Empty Re: DE vs Ogre Kingdom

    Poste by Skippy Man Feb 25, 2013 3:58 pm

    fant ut at det vi ble enig om ang boundspellen min var feil.. den teller som magi med dertil terning kast fra dice poolen. og power lvl 3 betydde at man må slå 3+.
    Den kan få miss cast med to enere, men man kaster da ikke på misscast table.. man antar bare at itemet smudlrer opp og blir borte.
    Da vet vi det til neste gang ihvertfall:-)

    Sponsored content


    DE vs Ogre Kingdom Empty Re: DE vs Ogre Kingdom

    Poste by Sponsored content


      Klokken er: Søn Mai 19, 2024 8:49 pm