Old Worlders Tournaments

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Old Worlders Tournaments.Warhammer Fantasy Battle


    Bretonnia vs Beastmen 2000 points Battleline

    The White Dwarf
    The White Dwarf


    Antall Innlegg : 516
    Join date : 19.05.2011
    Age : 49
    Bosted : Vestlivegen 10, 3580 Geilo

    Bretonnia vs Beastmen  2000 points Battleline Empty Bretonnia vs Beastmen 2000 points Battleline

    Poste by The White Dwarf Søn Feb 24, 2013 11:18 am

    Vidar og jeg spilte en 2000 points match, battleline.

    Deployment så ut som under, i høyre nedre hjørne står det en trebuchet og lurer. =)

    Bretonnia vs Beastmen  2000 points Battleline Deploymentm

    Bret foretar sin rituale praying, og jeg starter. Skjer ikke veldig mye, jeg bare flytter frem og posisjonerer mine units. Prøver å true hans men at arms fra å ta tårnet ved hjelp av centigors og minotaurs. Kaster Transformation of Kadon, tryller frem en Mountain Chimera, men miscaster (4) og mister 3lvl og 3 spells. Vidar flytter også frem, dispeller Chimeraen (da var den festen over). Kaster en stor stein på mine minotaurs og gjør mye skade.

    Bretonnia vs Beastmen  2000 points Battleline Roundi

    I runde to fortsetter jeg å finne posisjoner og truer fremdeles på for å holde tårnet fritt for Brets. Magi fasen er lite interresant og jeg venter på at Vidar skal charge. Vidar holder litt tilbake og finner riktig avstand for å sette i gang med sine charges. Han beskytter sin trebuchet gjennom å buffe sine men at arms med Wyssan's Wildform.

    Bretonnia vs Beastmen  2000 points Battleline Roundii

    Runde tre er runden det skjer. Vidar charger frem og gjør kort prosess på warhounds og ungors, og får Grail knights og Knights of the realm inn i mine Gors. Min ene chariot tar knekken på hans mounted yeomen, og hans trebuchet blir voldtatt av en razorgor, og de to resterende razorgors tar seg av en unit med men at arms. Min andre lvl shaman har tryllet frem en cygor, og denne skremmer vannet av 50 men at arms, og de stikker. Gleden over cygor vil bli kortvarig, siden den dør hvis shamanen dør, og han levde på lånt tid!

    Bretonnia vs Beastmen  2000 points Battleline Roundiii

    Runde fire, og ting går som det må, gors blir jaga til skogs for å dø, og the kniggits snur opp mot tårnet igjen. Alt tyder på at det vil bli en final showdown på nordsiden av tårnet. Malagor har ambisjoner om å henge Brets'as general i galgen, begynner å ane uro. Denne uroen blir bekreftet når han miscaster for andre gang, og dør. Brets gjør klar for charge.... stille for stormen! =)

    Bretonnia vs Beastmen  2000 points Battleline Roundiv

    Runde fem, og chargen kommer, minotaurs får kjørt seg og bare bsb'en kommer unna, hardt skadd. Beastmen svarer med en flank og rearcharge, men det er ikke nok, beastmen taper og breaker.

    https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/690/roundv.jpg/

    Siste runde blir en formalitet, bret tabler beastmen'a og seieren er en realitet.

    https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/197/roundvi.jpg/

    Noen kritiske situasjoner:


    Bretonnia vs Beastmen  2000 points Battleline Trebuchetsaredangerous
    Bretonnia vs Beastmen  2000 points Battleline Thegorsattackedbythekni
    Bretonnia vs Beastmen  2000 points Battleline Thegallows
    Bretonnia vs Beastmen  2000 points Battleline Thebattlefield
    Bretonnia vs Beastmen  2000 points Battleline Interceptingthemenatarm
    Bretonnia vs Beastmen  2000 points Battleline RoundviBretonnia vs Beastmen  2000 points Battleline 8theditionlizardmenvsog


    Sist endret av The White Dwarf den Søn Feb 24, 2013 6:45 pm, endret 1 gang
    The White Dwarf
    The White Dwarf


    Antall Innlegg : 516
    Join date : 19.05.2011
    Age : 49
    Bosted : Vestlivegen 10, 3580 Geilo

    Bretonnia vs Beastmen  2000 points Battleline Empty Re: Bretonnia vs Beastmen 2000 points Battleline

    Poste by The White Dwarf Søn Feb 24, 2013 12:44 pm

    Siden jeg regner med at det er flere som ikke ser bildene, legger jeg ut rapporten på dropboxen i stedet. Sorry!

      Klokken er: Søn Mai 19, 2024 6:27 pm