Old Worlders Tournaments

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Old Worlders Tournaments.Warhammer Fantasy Battle


4 posters

    Kjenner oss

    Greven
    Greven


    Antall Innlegg : 530
    Join date : 19.05.2011
    Age : 48

    Kjenner oss Empty Kjenner oss

    Poste by Greven Tor Mai 02, 2013 5:32 pm

    Tror vi må få begynnt å lese på siege og renown regler. Kjipt hvis det blir masse regel krangling når vi ikke vet hva vi driver med. Utenom Kenneth da (Redd for 4 enginers pr. kannon inne i borgen Very Happy ) Letet på nettet etter siege regler og Blood in the badlands men fant ikke noe.

    Hvis vi ikke får tak i regelboka hadde det vært fint med en kort oversikt over de viktigste reglene.

    Men etter hva jeg forstår er det rimelig mye regler?
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Kjenner oss Empty Re: Kjenner oss

    Poste by Mørke-Khlam Tor Mai 02, 2013 8:17 pm

    Hadde vel vært greit det ja. Og for min del at vi gikk gjennom "husreglene" også. Noen ganger er det vel slik at dere spiller med fengselsregler, mens andre ganger ikke. Og jeg er mest vant til å spille mot Gunnar, og da klarer vi oss ofte med litt slack, eller at man kan ha en til gode.
    Greven
    Greven


    Antall Innlegg : 530
    Join date : 19.05.2011
    Age : 48

    Kjenner oss Empty Re: Kjenner oss

    Poste by Greven Tor Mai 02, 2013 9:06 pm

    Hehe vent å se. Les boka de to ganger til!!
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Kjenner oss Empty Re: Kjenner oss

    Poste by Mørke-Khlam Fre Mai 03, 2013 11:44 am

    Erfaringen tilsier at det IKKE hjelper å lese boka. Du må lese den, alle sine FAQ, samt alle forumer. Først DA kjenner du til > = 50% av reglene (eller hvordan man tolker dem) Ref scatter terningen du måtte sjekke med Are.
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Kjenner oss Empty Re: Kjenner oss

    Poste by Mørke-Khlam Fre Mai 03, 2013 11:46 am

    Så kommer fengselreglene i Strømmen, så i Aurskog, og de som finnes i Geilo (ikke så mange der da, kun to tongue )
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Kjenner oss Empty Re: Kjenner oss

    Poste by Mørke-Khlam Fre Mai 03, 2013 11:58 am

    For noen må ha misforstått den kanon regelen. Det KAN IKKE være så enkelt å skyte + treffe noen. Spesielt min hydra i første runde, eller hva Gunnar? Så drit og dra med den reglen at man står på høye kan man se alt. Ser du ikke, så ser du ikke, ferdig med det! Kenneth: Få noen skikkelig høyhus på brettene er du snill. Du får vel twin towers på tilbud har jeg hørt!
    Greven
    Greven


    Antall Innlegg : 530
    Join date : 19.05.2011
    Age : 48

    Kjenner oss Empty Re: Kjenner oss

    Poste by Greven Fre Mai 03, 2013 12:14 pm

    Vi blander true line of sight med ETC line of sight etter som det passer oss. Regner med det blir true line of sight på fjellet da.
    The White Dwarf
    The White Dwarf


    Antall Innlegg : 516
    Join date : 19.05.2011
    Age : 49
    Bosted : Vestlivegen 10, 3580 Geilo

    Kjenner oss Empty Re: Kjenner oss

    Poste by The White Dwarf Fre Mai 03, 2013 1:45 pm

    På fjellet er det kun True line of sight som gjelder! Kan ikke love noen høyhus gitt!

    Når det gjelder regler for siege og Regiments of Renown, så har jeg støvsugd nettet og ikke funnet noe. Derfor skal jeg scanne inn fra boka mi, og legge det ut i dropboxen (Detmå du IKKE slette, Are) også kan folk lese/laste ned der.

    Er meget lite houserules på fjellet (jobber med en skikkelig oversikt, men siden den ikke er ferdig, får den ligge foreløpig).

    Kun en regel når det gjelder siege; “Close combat on a fortress section; If a defender loses the cc on a fortress section, he may retreat to an adjacent section, if there is nowhere to escape to, the defenders must flee the section and will have to take a dangerous terrain test(3+), as the men jump from the walls to save their lives. Those who survive will regroup 1” from the section they just abandoned.”

    Den regelen gir mening når du leser resten av reglene! =)
    Yodrin
    Yodrin
    Admin


    Antall Innlegg : 396
    Join date : 18.05.2011

    Kjenner oss Empty Re: Kjenner oss

    Poste by Yodrin Fre Mai 03, 2013 4:01 pm

    Fengselsregler?

    Kanoner er lett å treffe med. Kanoner generelt er OP

    Sponsored content


    Kjenner oss Empty Re: Kjenner oss

    Poste by Sponsored content


      Klokken er: Søn Mai 19, 2024 3:26 pm