Old Worlders Tournaments

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Old Worlders Tournaments.Warhammer Fantasy Battle


3 posters

    Spillbordene fra turneringen

    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Spillbordene fra turneringen Empty Spillbordene fra turneringen

    Poste by Mørke-Khlam Tir Jun 04, 2013 9:44 am

    Etter å ha spilt på fantastiske brett i helgen vurderer jeg å lage meg ett eller to selv (Ørjan var inne på det samme).

    Kenneth: Har du mulighet til å gi oss materialer og fremgangsmåten du benyttet til dette?

    Jeg har tidligere kjøpt meg isoform plater (heter de det?), men disse har jeg ofte endt opp med å benytte til andre prosjekter som f.eks CoB'en min.
    Men jeg kunne tenkt meg å vite hva du benyttet til å grunne disse, og om du har noen erfaringer du kan dele, så ikke vi også går i samme fella.

    Jeg har ett tips selv etter å ha bygget litt småting. Det er at kork (korktavle f.eks) gir en veldig fin tekstur på steinformasjoner, og man slipper å gjøre annet enn å bryte den opp i ønskede biter. Skal man ha noe større er det nok isoform/por som fungerer best.
    The White Dwarf
    The White Dwarf


    Antall Innlegg : 516
    Join date : 19.05.2011
    Age : 49
    Bosted : Vestlivegen 10, 3580 Geilo

    Spillbordene fra turneringen Empty Re: Spillbordene fra turneringen

    Poste by The White Dwarf Ons Jun 05, 2013 9:23 am

    Jeg har brukt styrofoam plater, anbefaler tetthet 300. Plata bør ikke være tynnere enn 3cm og må ikke ha fals.

    Jeg har stort sett bare malt platene svarte(spray etser) også malt den grunnfargen jeg vil ha. Eventuelt lagt på noe andre shades og brusher, også til slutt washet hele stasen. I forhold til lagring er det lurt at det meste på bordet kan tas av, slik at platenekan stables. Jeg har ikke gjort det på alle, og lagring av fem bord tar veldig mye plass! =)

    Hvis dere starter noen prosjekt, så gi meg et hint, alttid kult å utveksle litt tanker og ideer!

    Good luck!
    Skippy
    Skippy


    Antall Innlegg : 135
    Join date : 09.04.2012
    Age : 51
    Bosted : asker

    Spillbordene fra turneringen Empty Re: Spillbordene fra turneringen

    Poste by Skippy Man Jun 10, 2013 11:33 am

    for og kunne bruke spray, så blander du ut pva eller hvit trelim i vann og metter isoporen/styrofoamen. Da kan du spraye så mye du vil :-)
    Var det jeg gjorde når jeg lagde store fjell før i tia.
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Spillbordene fra turneringen Empty Re: Spillbordene fra turneringen

    Poste by Mørke-Khlam Man Jun 10, 2013 6:39 pm

    Ja men da blir jo det gamle fjell... Tenk hvis man skal ha nye??? Shocked

    Men sant... Trelim/tapetlim med blandet ut og med grus (eller lignende) var min plan for å "speed'e" opp prosessen litt.

    Sponsored content


    Spillbordene fra turneringen Empty Re: Spillbordene fra turneringen

    Poste by Sponsored content


      Klokken er: Søn Mai 19, 2024 8:06 pm