Old Worlders Tournaments

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Old Worlders Tournaments.Warhammer Fantasy Battle


2 posters

    De nye DE figurene

    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    De nye DE figurene Empty De nye DE figurene

    Poste by Mørke-Khlam Tor Sep 26, 2013 10:44 am

    Da er det endelig noen bilder ute:
    Leaked Pictures

    Ser ut til å være noe spennende, men ikke helt det store i forhold til hva jeg kommer til å kjøpe/bytte/endre i oppsettet jeg har i dag. Savner fortsatt noen figurer jeg trodde de kom til å komme med slik som BG og DR... Men kan jo hende det kommer senere. Hvis det ikke kommer noen flere lord options blir jeg vel også litt skuffet. Men gleder meg uansett til å se hvilke endringer som kommer i boka.
    Yodrin
    Yodrin
    Admin


    Antall Innlegg : 396
    Join date : 18.05.2011

    De nye DE figurene Empty Re: De nye DE figurene

    Poste by Yodrin Tor Sep 26, 2013 11:55 am

    Ryktene sier at det kommer en second wave....Wink
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    De nye DE figurene Empty Re: De nye DE figurene

    Poste by Mørke-Khlam Tor Sep 26, 2013 1:18 pm

    Yodrin skrev:Ryktene sier at det kommer en second wave....Wink
    Det stemmer.. Så vi får se om det eventuelt kommer noe spennende da.. Syns ikke dette var HELT konge... Men kanskje bedre enn hva andre har fått tidligere?

    Fant følgende "rykter" fra boka:
    RULE RUMOURS SUMMARY

    Army Wide Rules:
    All Dark Elves (but not mounts/monsters/aliens...) have the following special rules:
    - ASF
    – Hatred against HE
    - murderous prowess allows Dark Elves to re-roll 1′s to wound. Reroll result of 1 when rolling to wound (might be just a few units or army wide for dark elves, like Martial Prowess for HE)
    - But not masters poisons, as it was initially rumoured but never ever confirmed (that might remain for assassins, though).

    Magic:
    - Dark Magic up characteristics oriented characters, transformations and recovery spells à la 5th edition (not confirmed since initial rumour).
    - The attribute is called spiteful conjuration. Target takes 2d6 s1 AP hits if roll doubles while casting and 3d6 if triples are rolled.
    - 2 Signature spells like HE.
    One signature spell goes off on a 8+ and grants a unit +1 strength and then you gain D3 power dice but if you gain 3 power dice this way the wizard suffers a wound with no saves allowed.
    - Word of Pain reduces WS/BS/I
    - Black Horror; Vortex, S test or die.

    Lords and Heroes:
    DE Sorceress Hero looks to be 80 points
    Fleet Admiral. A kind of hero who can join RBT apparently endowments and improve shooting skills from other units.
    Corsair characters mentioned.
    Executioner characters in King of the Executioners Blister
    Black Guard character
    Witch Elf character in Blister Priestess of Khaine, which has an item to give +1 attack to unit and +2 if the unit has frenzy already – With COB and potion, 305 ppm.
    Assassins - Shadowblade blister
    Beastmaster Lord Level Character which costs 300 points when naked on a Manticore. A High Beastlord has the ability to boost nearby monster units.
    Presumably you can still get a beastlord hero as the High beastlord is a lord option.
    (Mentioned once a Flying Monster Box (Wrath) plastic x 1 + Option PE, Beastmaster, Sorceress)

    Mounts:
    Dreadlord with Heavy Armour and a Shield on a Black Dragon costs 449 points.
    Cauldrons of Blood still come out of Hero slots and look to have increased in points.
    - can join units. +5 Ward for the Unit it is placed inside. It also gives Frenzy (Rage or whatever it is in English) if the Unit already has it, they will get 2 attacks instead of one.
    - It also gives something in a range of 6" around the CoB.
    - one of their powers allows a unit to re-roll to wound.
    - The CoB also magnifies murderous prowess - reroll all failed to wound rolls instead of just 1's.
    - The need to cast its buff with PD is still speculative

    Magic items:
    Dagger of sacrifices (kill one model and get 50% chances of new PD, - either repeat as many times as you wish until you get the new PD / or / one per phase)
    Destroyer magic banner 45pts.
    Khaine blessings are confirmed, but no hint about what they are.

    Core:
    Spear Elves – 9 ppm with Shield and spear
    Crossbow Elves – 12 ppm, shields may or may not be allowed.
    Sword Elves – with shield
    Witch Elves - 11 points per model, can also take magical banners –
    - Frenzy, and Poisoned attacks on top of ASF, Hatred (HE) and MP.
    - The frenzy is increased to +2 attacks with the CoB
    Dark Riders (box confirmed, most likely still core)
    Corsairs (most likely still core)
    Harpies - unknown: never mentioned anywhere.

    Special:
    Hydra 160ppm before BW, or 180 after.
    - can upgrade to get a strength 4 fiery roar breath attack
    - lashing tail and poisoned tipped claws possible upgrades
    - 5 wounds.
    - d3 Attacks plus wounds remaining. Max. 5.
    - Lost regen, Can get wounds back: "at the start of magic phase roll a D6 for each wound missing (starting wounds - remaining wounds)...on 6 (or is it 4+?) it regains a wound.
    - Normal monster and handler rules
    Cold one Knights 30 points - WS5 M7 A1 I6 S4 L9
    - Cold ones have two attacks S4, they don’t have the lizardman’s cold one rule. The CO don’t have the army-wide rule.
    Cold one Chariots - Cold ones have two attacks, unchanged otherwise.
    Executioners
    - ASF + ASL = Striking on Initiative
    - Inflict D3 Wounds
    Shades - nothing heard about them, will keep models as they are now.
    Warlocks (Special or Rare?) ride horse, with 1 close combat weapon
    - 4+ ward
    - Cast spell like Pink Horrors. 2d6 S5 MM. Other spell is leadership hex. Fixed level 2 with +1 to cast with every rank.
    Scroungerunner (or whatever its name is), (Special or Rare?) - Pulled by horses with corsair charioteers
    - has s7 bolt thrower with no armor saves (fluff - they use this to hunt monsters).
    Black Guard (Special or Rare?)
    - ItP, Eternal hatred, Stubborn
    - Stats are 5, 5, 4, 3, 3, 1, 6, 2, 9

    Rare:
    Kharybdyss (Kraken)
    - 4 or 5 attacks (both has been mentioned). If all hits, and extra attack with multiple hits. S7.
    - Scaly skin, Terror and reroll successful LD for those in base contact.
    - Normal monster and handler rules
    Sisters of Slaughter: (improved WE)
    - Removes rank bonuses
    - WS 6, I 6, A 2 and a 4++ ward.
    Reaper bolt throwers: Lower points cost
    - S7 has been mentioned but it may be a confusion with Scroungerunner
    Medusa 90ppm,
    - either on the bloodthrone (Bloodwrack Shrine), or on foot (er, tail) on 50x50 base.
    - Bloodwrack Medusas have a shooting attack called Bloodwrack Stare with kb
    - have an ability to force Initative tests with models in base contact.
    - 3 Attacks.

    The army book has three main themes:
    - Corsairs (see teaser)
    - Khainites
    - Monsters
    In addition, there remains the good old "normal" DE.
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    De nye DE figurene Empty Re: De nye DE figurene

    Poste by Mørke-Khlam Lør Sep 28, 2013 6:48 am

    For de av dere som ikke har stått opp å fått med dere nyheten:Nye DE
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    De nye DE figurene Empty Re: De nye DE figurene

    Poste by Mørke-Khlam Fre Okt 04, 2013 10:09 am

    For de av dere som IKKE har fulgt med så er dette siste oppdatering. Ny DE oppdatering med figurer og spells mm. Jeg regner med å ha boka og figurene i butikken en av de kommende dagene.

    Jeg er noe usikker på hva jeg liker å ikke liker atm. Jeg syns de DR'ene så litt kule ut. Det samme med de "demon" damene på hest. Kan bli spennende.. Fungerer som lvl 2 magi/pink horrors. Får bonus på rank.

    Denne liker jeg:
    Do executioners still have Killing blow or are they now D3 wounds
    "still KB, not D3 wounds." og nå med initiative Very Happy Da må jeg vel bare få skaffet meg 20 til av de... Blir en fantastisk horde!
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    De nye DE figurene Empty Re: De nye DE figurene

    Poste by Mørke-Khlam Lør Okt 05, 2013 8:11 am

    Vet ikke om noen har kikket på den nye CoB modellen? Det jeg tenkte på var muligheten for å sette magnet på statuen/speilet for å kunne benytte den som begge deler.. Vel.. Jeg finner vel ut av det på mandag uansett. :-)
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    De nye DE figurene Empty Re: De nye DE figurene

    Poste by Mørke-Khlam Ons Okt 09, 2013 8:08 am

    Noen som har et godt tips??
    Etter hva jeg har skjønt så langt så er det Exec som er den nye greia. Pr i dag har jeg 20 stk av de gamle figurene. Jeg kikket litt rundt på eBay i går, men fant lite av interesse. Det var heller ikke så lett å "bygge" nye, spess siden jeg har de gamle.
    Jeg hadde egentlig lyst til å benytte de jeg har, for å hindre ekstra kostnader.
    Jeg vil tro du ikke har masse exec av gammel type liggende hjemme Glenn? Som du ikke noen gang har tenkt å bruke?
    Det ser også ut til at mine "nye" BG ikke kommer til å bli brukt på gud-vet-hvor-lenge..... Kanskje jeg skal benytte disse og "konvertere" halberds til sverd?
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    De nye DE figurene Empty Re: De nye DE figurene

    Poste by Mørke-Khlam Man Okt 14, 2013 9:17 pm

    Må si jeg er litt usikker her nå... Det ser ut til at VELDIG mange kjører med en veldig skytehær nå i starten. De fleste kjører med BARE DR som core, og med Doomlocks og RBT og helst ett monster eller to. Og jeg ser også at mange velger å kjøre CoK, noe som er en god nyhet syns jeg. For en slagmark UTEN kavaleri er ikke helt det samme...

    Men det er nesten så jeg ser for meg en skytearmy selv. Men jeg kjenner det vrir seg litt på innsiden, for det er jo ikke noe moro (men kanskje man hadde vunnet en kamp?). Men med såpass mange gode/billige ranged units så er det vel dumt å gå enten-eller. Det straffer seg med DE. Enten raske og slå tidlig og hardt eller å nuke fiende med masse range før man plukker de opp en etter en når det bare er småtterier igjen.

    Men jeg får teste litt ut i kampene som kommer. Og jeg må vel kjøpe/bygge meg noen flere units. Har jo kjøpt den nye CoB'en, men der kommer det vel til å stå en Medusa å passe på tror jeg. For jeg har jo en CoB fra før, hvis jeg måtte trenge det til WE. Og et nytt sjømonster skal dere også få lov til å skifte bekjentskap med. Smile

    Sponsored content


    De nye DE figurene Empty Re: De nye DE figurene

    Poste by Sponsored content

      Similar topics

      -

      Klokken er: Søn Mai 19, 2024 5:54 pm