Old Worlders Tournaments

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Old Worlders Tournaments.Warhammer Fantasy Battle


3 posters

    Fast Cav, Frenzy mm...

    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Fast Cav, Frenzy mm... Empty Fast Cav, Frenzy mm...

    Poste by Mørke-Khlam Tir Nov 26, 2013 1:26 pm

    Berserk Rage:
    If, during the Charge sub-phase, a unit that includes one or more Frenzied models could declare a charge, then it must do so unless a leadership test is passed.

    A unit the includes one or more Frenzied models cannot choose to restrain pursiut if it beats a foe in CC.


    Fast Cav:
    "Fire on the march":
    Fast cav armed with missile weapons are expert at shooting from horseback and can therefore shoot during a turn in which they marched or reformed. However, the normal -1 To Hit penalty for moving and shooting still applies.

    Pursuit/Flee rolls:
    Etter hva jeg kan se i boka står det ikke noe annet enn at begge to ruller 2D6, og at den som skal ta igjen må ruller mer enn den som stikker. Står ingenting etter hva jeg kan se at Movement skal legges til for noen. Correct me if I'm wrong!?!
    Woody
    Woody


    Antall Innlegg : 548
    Join date : 18.05.2011

    Fast Cav, Frenzy mm... Empty Re: Fast Cav, Frenzy mm...

    Poste by Woody Tir Nov 26, 2013 6:05 pm

    Hvis vinneren ruller likt eller mere så er taperen borte. Movement legges ikke til med mindre det er en charge mot en fleeing unit. Charging unit får da med movement, fleeing gjør det ikke.
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Fast Cav, Frenzy mm... Empty Re: Fast Cav, Frenzy mm...

    Poste by Mørke-Khlam Tir Nov 26, 2013 6:54 pm

    Så hvis en unit Charger inn, deretter vinner combat og uniten som IKKE klarer LD flee'er så er det 2d6 + M?
    Woody
    Woody


    Antall Innlegg : 548
    Join date : 18.05.2011

    Fast Cav, Frenzy mm... Empty Re: Fast Cav, Frenzy mm...

    Poste by Woody Tir Nov 26, 2013 7:19 pm

    Nei, da rulles bare 2d6 på hver, evt 3d6 hvis en eller begge har swiftstride. Det med charges og movement gjelder bare hvis du declear charge mot en fleeing unit, dvs. combat har ikke vært enda.
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Fast Cav, Frenzy mm... Empty Re: Fast Cav, Frenzy mm...

    Poste by Mørke-Khlam Tir Nov 26, 2013 9:21 pm

    Gunnar........ Ja ja. Da vet vi det til neste gang. Går vel opp i opp mot alt jeg "glemmer" hele tiden! Twisted Evil 

    Vi hadde en diskusjon hva som skjedde om man puttet en frenzy char i en ikke frenzy unit. Det fant jeg som sagt ut selv. Pluss om swift/vanguard unit får penalty på shooting (fra hesteryggen). Som det står over får de penalty for å skyte, men de får gjort det selv om de marsjerer og/eller kjører reform. NAYS! Pluss at de kan flytt full distanse OG skyte i den runden de klarer Ld.

    Men jeg leste at hvis en fleeing unit klarer Ld, men havner innenfor chargedistance til en unit i den runden så er de borte?!?! Jeg må ha lest den delen feil? For det er slik folk forklarer bruken av Dark Riders hele tiden. Hit-and-run...
    Greven
    Greven


    Antall Innlegg : 530
    Join date : 19.05.2011
    Age : 48

    Fast Cav, Frenzy mm... Empty Re: Fast Cav, Frenzy mm...

    Poste by Greven Ons Nov 27, 2013 3:35 pm

    Du tenker på når jeg charger darkriders? Da får jeg movement +3d6 og ta bort den laveste, mens du får kun 3d6 og tar bort den laveste. Samme gjelder når jeg charger fleeing units; jeg får movement pluss dice du får kun dice.

    Sponsored content


    Fast Cav, Frenzy mm... Empty Re: Fast Cav, Frenzy mm...

    Poste by Sponsored content

      Similar topics

      -
      » Frenzy

      Klokken er: Søn Mai 19, 2024 2:58 pm