Old Worlders Tournaments

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Old Worlders Tournaments.Warhammer Fantasy Battle


2 posters

    Base til RBT

    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Base til RBT Empty Base til RBT

    Poste by Mørke-Khlam Fre Mar 28, 2014 1:54 pm

    Hei,

    En kamp vi spilte var det spørsmål om base. Jeg finner ut at følgende blir sagt all over the place:
    "They don't. Warmachines don't have a base size (this includes RBTs) as everything is measured to the body of the machine itself.

    If you want a base, this means you can put it on pretty much anything and it won't matter in game as all that matters is where the 'mouth' of the RBT is for shooting whilst charges, etc are measured to somewhere on the body of the machine."

    Dvs. at hvis du skal charge en RBT unit, så må du komme inntil selve RBT figuren. Stemmer det? Er det slik vi spiller. Så jeg kan i prinsippet lage meg en hvilken som helst base til disse?
    The White Dwarf
    The White Dwarf


    Antall Innlegg : 516
    Join date : 19.05.2011
    Age : 49
    Bosted : Vestlivegen 10, 3580 Geilo

    Base til RBT Empty Re: Base til RBT

    Poste by The White Dwarf Fre Mar 28, 2014 2:24 pm

    Spiller og spiller, det er vel omtrent sånn vi har ment at det skal spilles, har vel blitt praktisert litt ulikt, tror jeg.

    MEN, du kan ha den basen du vil på warmachines, og skal du spille turneringer med 2D6, er de veldig glad i runde baser, da de mener at det er det som er ment av GW og best likt av ETC.
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Base til RBT Empty Re: Base til RBT

    Poste by Mørke-Khlam Fre Mar 28, 2014 5:18 pm

    Ment fra GW? Hadde de ikke tatt baser med hvis noe var ment? Merkelig... Ja men da lager jeg meg 50 mm baser.
    The White Dwarf
    The White Dwarf


    Antall Innlegg : 516
    Join date : 19.05.2011
    Age : 49
    Bosted : Vestlivegen 10, 3580 Geilo

    Base til RBT Empty Re: Base til RBT

    Poste by The White Dwarf Lør Mar 29, 2014 5:49 am

    Det er jo sånn at det er folk som har drevet med denne hobbyen siden tidenes morgen (les '86) og de som har minis fra den tiden har ikke noe base på warmachines'a sine. Mange av de nye WM har heller ikke base, og da skal de stå på f.eks runde baser i størrelsen 50mm. Vet det finnes en liste en plass med den størrelsen hver WM skal ha.
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Base til RBT Empty Re: Base til RBT

    Poste by Mørke-Khlam Lør Mar 29, 2014 11:06 am

    Flotters! Da har mine fått store fine firkantede baser.  Cool 

    Sponsored content


    Base til RBT Empty Re: Base til RBT

    Poste by Sponsored content

      Similar topics

      -

      Klokken er: Søn Mai 19, 2024 3:54 pm