Old Worlders Tournaments

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Old Worlders Tournaments.Warhammer Fantasy Battle


3 posters

    Grus eller gress?

    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Grus eller gress? Empty Grus eller gress?

    Poste by Mørke-Khlam Tir Apr 01, 2014 7:31 am

    Jada...

    Da har jeg endelig fått ordnet meg foam plater for å lage det "nye" spillbordet. Det ble diskutert litt både hos Gunnar for noen helger siden samt hos meg nå i helgen om hva folk likte å spille på. Hadde i utgangspunktet tenkt å lage meg en "hjemmebane" hvor det meste var mørkt og kaldt.
    Men siden de fleste sa at de likte best å spille på gressduk, så ble det nå det da!
    Jeg får heller lage meg noen hills og slikt for å fylle på med litt "darkness" i stede.

    Grus eller gress? Hvu1

    Slik ble to av platene. Disse er det veldig enkelt å transportere med seg hvis det er noen som mangler ett bord en gang.
    Swordmaster
    Swordmaster


    Antall Innlegg : 283
    Join date : 18.05.2011
    Age : 48

    Grus eller gress? Empty Re: Grus eller gress?

    Poste by Swordmaster Ons Apr 02, 2014 7:17 am

    Legg gjerne ut en "step-by-step" underveis. Kommer til å lage meg bord selv etterkvart også.
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Grus eller gress? Empty Re: Grus eller gress?

    Poste by Mørke-Khlam Ons Apr 02, 2014 9:11 am

    Det kan jeg godt. Når det gjelder selve platene er det ikke så mye annet enn å kjøpe styrofoam plater etter ønsket tykkelse og skjære de til. Det eneste å passe på er hvis du kjøper med fals så bør alle ender, kanter passe sammen. Personlig greide jeg å kappe en plate feil så den passer ikke i sporet. Så enten er det 100 kroner bortkastet eller så blir det masse fjell eller bakketopper Smile

    Her er platene jeg kjøpte:
    Styrofoam Maxbo
    Men på Montér eller BM har de lengre plater hvis det er ønskelig. Gresset ble kjøpt på hobbysjappa i Sagdalen.

    Jeg skal som så GT lage et par bakker/høyder samt at planen var å lage noe skog også. Men vi får se hva det blir tid til.
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Grus eller gress? Empty Re: Grus eller gress?

    Poste by Mørke-Khlam Tor Apr 03, 2014 10:16 pm

    Har startet et nytt treprosjekt nå. Tenkte å ha noe likt det Are hadde med seg. Tre trær som kan flyttes inn og ut avhengig av om noen står/går gjennom skogen. Planen var å sette magneter på de. Men får først se hvordan det blir.
    Her er en link til første utgangspunkt. Smile
    Grus eller gress? Au1u

    Det er benyttet flettet wire av forskjellig tykkelse.
    Woody
    Woody


    Antall Innlegg : 548
    Join date : 18.05.2011

    Grus eller gress? Empty Re: Grus eller gress?

    Poste by Woody Fre Apr 04, 2014 8:03 pm

    Me like...Nå kommer WE forhåpentlig ut med en ny army book snart. Da blir battlefielden igjengrodd av trær når jeg engang blåser støv av spissørene. Kjør på, dyrk, vann og la gro!
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Grus eller gress? Empty Re: Grus eller gress?

    Poste by Mørke-Khlam Lør Apr 05, 2014 9:24 pm

    Det blir sikkert moro! Masse skyting...!! Og i skogen... Ikke bra. Men jeg skal uansett ha noen busker klar til deg innen den tid. Smile

    Fikk jobbet litt mer med treet. Er veldig usikker på hvordan det vil komme til å se ut når det er sparyet. og jeg benytter "greenstuff" fra Biltema til dette. Aner ingenting om den annet at det var noen på 2d6 forumet som nevnte at den er billig og kan fungere til enkelte ting.

    Her er litt update på treet:


    Her er linken til Youtube videoen jeg har tatt som utgangspunkt:
    Grus eller gress? 7cbl

    Sponsored content


    Grus eller gress? Empty Re: Grus eller gress?

    Poste by Sponsored content


      Klokken er: Søn Mai 19, 2024 5:11 pm