Old Worlders Tournaments

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Old Worlders Tournaments.Warhammer Fantasy Battle


4 posters

    Oppsett av armyliste 2500

    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Oppsett av armyliste 2500 Empty Oppsett av armyliste 2500

    Poste by Mørke-Khlam Tor Aug 07, 2014 8:57 am

    Hei,

    I min "vennegjeng" så er det en spiller jeg spiller veldig mye mot, og har enda til gode å slå. Tidligere spilte han med DoC, men svinet har nå byttet til VC som ikke gjør jobben noe enklere.
    Kan noen av dere hjelpe meg til å slå denne spilleren?? Jeg begynner å gå lei av å tape, og har snart prøvd ut alt som er at muligheter på oppsett i armylista mi. Jeg vurdere snart å kjøre 4x CoB med CoB i CoB'en, hvis du tok den? Med 4000 WE som følger disse....

    Ja som dere sikkert skjønner så sliter jeg.. Har vel sånn sett ikke en WIN record mot noen (hadde det tidligere mot en Empire spiller, men han har byttet beite/skog)rendeer .

    Noen gode tips. Hadde jeg hatt en gunline army eller en som kunne holdt ut i 5 runder så kunne jeg bare brukt lang tid på alt slik at han ble for full når runde 5/6 kom i gang drunken , og dermed slå han på den måte. Men det er jo ikke en "korrekt" måte å slå noen på syns jeg..  clown 

    Hjelper dere en som er lei av å være blodfattig etter hver kamp?
    The White Dwarf
    The White Dwarf


    Antall Innlegg : 516
    Join date : 19.05.2011
    Age : 49
    Bosted : Vestlivegen 10, 3580 Geilo

    Oppsett av armyliste 2500 Empty Re: Oppsett av armyliste 2500

    Poste by The White Dwarf Tor Aug 07, 2014 2:23 pm

    Skjønner frustrasjonen din, men her må nok Charles komme med kompetanse og fagkunnskap. På generelt grunnlag tenker jeg at du må utdype litt hva som tar rotta på deg, er det skrikekompaniet eller de slitsomme åndene som flyr rundt og nekter å dø skikkelig? Eller er det kanskje Vamper med Red fury som river mest? Blir overrasket om det ikke finnes noe verktøy i kassa til DE for å slå disse kara til Hunstad!?
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Oppsett av armyliste 2500 Empty Re: Oppsett av armyliste 2500

    Poste by Mørke-Khlam Tor Aug 07, 2014 8:30 pm

    Hehe... Det handler nok mer om spilleren enn lista vil jeg si! Smile
    Har en knall liste til neste gang. Kun min egen feil (og de HELVETES hjemmebane terningene til Gunnar) som gjør at jeg taper med den Wink

    Kjenner VC såpass godt nå siden Gunnar har spilt litt andre lister en bare skrikelister med etherals. Er vel værre når man ikke kjenner sin egen army (reroll alle wounds på CoB f.eks).  Shocked
    Men når jeg tenker meg om så tror jeg at jeg tar med en xtra six-pack for å ha ett ekstra kort på hånden sent på kvelden Razz
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Oppsett av armyliste 2500 Empty Re: Oppsett av armyliste 2500

    Poste by Mørke-Khlam Tor Aug 14, 2014 5:48 am

    Ja... Da fungerte det ikke med "juks" en gang... Hadde planlagt relativt god med deployment og oppstilling av ting på bordet (siden jeg hadde hjemmebane). Og der syns jeg det meste gikk i boks. Men så starter vi på runde en og skrikinga begynner og jeg kjenner en følelse i kroppen. Følelse av tap! Han klarte til og med å nuke sin egen vampire lord i runde 4, men likevel ikke nok. Det ble close, but no sigar..... Men NESTE GANG GUNNAR!!!!! Den lista jeg kommer med da!!!!!!!!!!
    Greven
    Greven


    Antall Innlegg : 530
    Join date : 19.05.2011
    Age : 48

    Oppsett av armyliste 2500 Empty Re: Oppsett av armyliste 2500

    Poste by Greven Tor Aug 14, 2014 4:24 pm

    Koker ned til at du ikke har chaff. Du har jo noen dark riders men du bruker de ikke som chaff til å stå i veien. Ta med to units med harpies så er du i mål. Hvis du kunne chaffa opp bussen min i siste runde så jeg ikke kom meg unna hadde du morda meg. 50 ghouls på en runde med witch elves viser hvor op de er i riktige match ups.
    Woody
    Woody


    Antall Innlegg : 548
    Join date : 18.05.2011

    Oppsett av armyliste 2500 Empty Re: Oppsett av armyliste 2500

    Poste by Woody Tor Aug 14, 2014 4:31 pm

    Du må gå til innkjøp av en høvelig mengde øl (12 stk?)  som han kan tulle i seg før dere starter. Han pleier å bomme på mye da  Cool 
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Oppsett av armyliste 2500 Empty Re: Oppsett av armyliste 2500

    Poste by Mørke-Khlam Tor Aug 14, 2014 5:03 pm

    Demonen skrev:Koker ned til at du ikke har chaff. Du har jo noen dark riders men du bruker de ikke som chaff til å stå i veien. Ta med to units med harpies så er du i mål. Hvis du kunne chaffa opp bussen min i siste runde så jeg ikke kom meg unna hadde du morda meg. 50 ghouls på en runde med witch elves viser hvor op de er i riktige match ups.
    Kom på en annen ting... Både CoB og alt annet innen 6" har rerolls på samtlige failed to wound... I går ville vel det si flere ghouls og i kampen med Exe, så skulle de hatt et bedre utspill en det hadde (selv om jeg ikke helt trodde på den kampen). Men ja, du har nok kanskje rett... Men.. De er ikke alltid like bra til den jobben (eller han som plasserer dem).. Smile

    Woody skrev:Du må gå til innkjøp av en høvelig mengde øl (12 stk?)  som han kan tulle i seg før dere starter. Han pleier å bomme på mye da  Cool 
    Nå "juksa" jeg med oppsett på bord og taktikk. Og det fungerte ikke. Så neste gang han kommer opp blir det mitt oppsett, samt overnatting med 5-retters middag all-inclusive! Smile
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Oppsett av armyliste 2500 Empty Re: Oppsett av armyliste 2500

    Poste by Mørke-Khlam Lør Sep 06, 2014 7:08 pm

    Da trenger jeg ikke mer hjelp.. Gunnar er slått i en fair kamp! Hurra for meg..
    Greven
    Greven


    Antall Innlegg : 530
    Join date : 19.05.2011
    Age : 48

    Oppsett av armyliste 2500 Empty Re: Oppsett av armyliste 2500

    Poste by Greven Lør Sep 06, 2014 8:31 pm

    “The only one who can beat me is me.”
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Oppsett av armyliste 2500 Empty Re: Oppsett av armyliste 2500

    Poste by Mørke-Khlam Man Sep 08, 2014 8:52 pm

    Demonen skrev:“The only one who can beat me is me.”
    Famous last words??? Tror det var de samme ordene som kom fra Adolf i -39! Tror ikke han greater deamonen du hadde på bordet var helt enig... Very Happy

    Sponsored content


    Oppsett av armyliste 2500 Empty Re: Oppsett av armyliste 2500

    Poste by Sponsored content


      Klokken er: Søn Mai 19, 2024 9:17 pm