Old Worlders Tournaments

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Old Worlders Tournaments.Warhammer Fantasy Battle


4 posters

    9th edition

    The White Dwarf
    The White Dwarf


    Antall Innlegg : 516
    Join date : 19.05.2011
    Age : 49
    Bosted : Vestlivegen 10, 3580 Geilo

    9th edition Empty 9th edition

    Poste by The White Dwarf Søn Jan 11, 2015 10:34 pm

    Hei sa'n,gutta!

    Er det flere enn Glenn og jeg som har fulgte med på rykteflommen angående 9th edition til WHFB?

    Personlig er jeg ganske stressa og usikker på hva jeg skal gjøre; bli på 8th, spille 8,5th edition, følge med til 9th eller spille ludo i stedet??!!

    Hva tenker gjengen?


    Godt nytt år til alle sammen!
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    9th edition Empty Re: 9th edition

    Poste by Mørke-Khlam Man Jan 12, 2015 12:04 am

    Jeg har snakket litt om det med Gunnar og Ørjan. Og for oss som vel kun spiller i denne gjengen så har det lite å si så lenge vi har figurer/armys som kan spille mot hverandre på relativt likt grunnlag.
    For min del kan jeg leve 20 år til på 8th.. Så lenge det er moro. Jeg spiller ikke for å kjøpe meg nye figurer. Det har jeg malehobbyen til Razz
    Woody
    Woody


    Antall Innlegg : 548
    Join date : 18.05.2011

    9th edition Empty Re: 9th edition

    Poste by Woody Man Jan 12, 2015 8:08 am

    Blir ut å drive med enda en ting kjenner jeg. Nei, stemmer for å fortsette på 8 ende.
    Swordmaster
    Swordmaster


    Antall Innlegg : 283
    Join date : 18.05.2011
    Age : 48

    9th edition Empty Re: 9th edition

    Poste by Swordmaster Man Jan 12, 2015 11:20 am

    La oss se hva 9th er først, før vi legger armies på e-bay. Er jo bare rykter enda. Noe stort blir det, men det kan jo være at det er sinnsykt tøft, og at de har noe for å inkludere gamle modeller osv.

    Det som er helt utrolig er at ikke GW går ut og kommenterer offentlig, slik at de får forklart/roet ned alle ryktene og gi sin begrunnelse. Dersom 9th er et helt annet spill, skjønner jeg ikke hvorfor de ikke i så fall lanserer det som et eget spill WFB Skirmish eller noe. Så kan de evnt. holde 8th slik det er, og kun supportere det (modeller som passer til skirmish kan også brukes til WFB etc). Jeg vet ikke, men jeg synes det er rart om de plutselig skal forargre alle eksisterende veteraner, og si at modellene de har brukt så mye penger på, plutselig ikke kan brukes i siste versjon (runde baser, flere fraksjoner blir borte etc).

    Dersom de ville hatt et lettere innstegs-spill, så kunne de vel tilpasset reglene, og laget noe som passet både til små-battles og "vanlige" battles for å holde alle glade. Boksene som selges må også tilpasses spillet bedre. Man kan ikke fortsette med 1000 spenn for en unit-opplegget de har nå. Det er jo det som er det store problemet med dagens 8th. Man må ha numbers, og det koster skjorta, og er dermed utelukket for svært mange unge som har lyst til å prøve dette fantastiske spillet.
    Swordmaster
    Swordmaster


    Antall Innlegg : 283
    Join date : 18.05.2011
    Age : 48

    9th edition Empty Re: 9th edition

    Poste by Swordmaster Man Jan 12, 2015 11:23 am

    Og helt personelig synes jeg det er så sinnsykt trist dersom "gamle gode" warhammer-verdenen som vi har vært en del av i 20 år ++ med både rollespill og WFB, blir "borte". Den verdenen er helt fantastisk, og er noe av det som gjør hele greia "magisk" for min del. Å sette det til en annen epoke, ville ødelagt mye for min egen del.
    The White Dwarf
    The White Dwarf


    Antall Innlegg : 516
    Join date : 19.05.2011
    Age : 49
    Bosted : Vestlivegen 10, 3580 Geilo

    9th edition Empty Re: 9th edition

    Poste by The White Dwarf Tir Jan 13, 2015 3:04 pm

    Kloke ord, Berg, jeg er helt enig. Skulle ønske 9th bare kom med små endringer som rettet opp mangler i 8th, og at vi kunne fortsette med business as usual ellers. Er også enig med Frode, at hvis endringene blir til det verre, så blir vi i The Old World, og spiller 8th, eller kanskje 8.5!

    Spennende å følge utviklingen.......



    NB!!

    Noen lyspunkt er det i alle fall; Lizardmen skal bort!!!!!!!!!!!! Jippi! =)
    Swordmaster
    Swordmaster


    Antall Innlegg : 283
    Join date : 18.05.2011
    Age : 48

    9th edition Empty Re: 9th edition

    Poste by Swordmaster Ons Jan 14, 2015 11:51 am

    Mange som skryter av Kings Of War Smile

    http://www.manticgames.com/games/kings-of-war.html

    2nd edition kommer til sommeren
    (kickstarter - https://www.kickstarter.com/projects/1744629938/kings-of-war-fantasy-battle-game-2nd-edition/?ref=kicktraq).

    Grunnreglene virker veldig enkle og kjappe, og man kan bruke GW modellene våre (med firkantede baser også Smile )

    De fleste hærer er støttet (Humans, Orcs, Elves, Dark Elves, Dwarfs, Abyssal Dwarfs, Goblins, etc) Flere kommer sikkert til 2nd ed.


    Gratis å laste ned regler/army lists, så hadde vært morsomt å teste en dag.
    http://www.manticgames.com/games/kings-of-war/downloads.html


    Sponsored content


    9th edition Empty Re: 9th edition

    Poste by Sponsored content

      Similar topics

      -

      Klokken er: Søn Mai 19, 2024 6:51 pm