Old Worlders Tournaments

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Old Worlders Tournaments.Warhammer Fantasy Battle


5 posters

    Når er vi på'n igjen?

    The White Dwarf
    The White Dwarf


    Antall Innlegg : 516
    Join date : 19.05.2011
    Age : 49
    Bosted : Vestlivegen 10, 3580 Geilo

    Når er vi på'n igjen? Empty Når er vi på'n igjen?

    Poste by The White Dwarf Søn Sep 04, 2011 8:25 pm

    Nå har jeg ikke spilt battle på fire timer, så da lurer jeg på når folk er hypp på ny turnering (utrn Battle royal) i lav landet?

    Yodrin
    Yodrin
    Admin


    Antall Innlegg : 396
    Join date : 18.05.2011

    Når er vi på'n igjen? Empty Re: Når er vi på'n igjen?

    Poste by Yodrin Ons Sep 14, 2011 11:36 am

    Dato som er kommet opp er lørdag 15 okt. Vi spiller kun lør 3 kamper, blei for slitsomt sist. Er vi 6 lag, kan vi ha leder, midtre og minst poeng bord som i 2d6. Er vi 5 lag, trekker i 3 motstandere.

    En ide eller ikke?
    Woody
    Woody


    Antall Innlegg : 548
    Join date : 18.05.2011

    Når er vi på'n igjen? Empty Re: Når er vi på'n igjen?

    Poste by Woody Ons Sep 14, 2011 2:50 pm

    Det var en ide...om den er god veit jeg ikke, men støtter den gjør jeg
    The White Dwarf
    The White Dwarf


    Antall Innlegg : 516
    Join date : 19.05.2011
    Age : 49
    Bosted : Vestlivegen 10, 3580 Geilo

    Når er vi på'n igjen? Empty Re: Når er vi på'n igjen?

    Poste by The White Dwarf Ons Sep 14, 2011 3:54 pm

    Høres vel fornuftig ut.Tror det er lurt om vi klarer å finne en turneringsform som funker, slik at vi kan ha et system på det vi driver med. 3 kamper kan være veien å gå. Da har vi jo fredag kveld fri ( les; til rollespill/kosematch/kino) og søndag kan brukes som hver enkelt ønsker.

    Vil vel samtidig lansere tanken om at vi når det passer seg, kan arrangere spillehelger med f.eks en kjempebattle, eller spille Mighty Empire matcher en helg, eller bare møtes å spille uten mål og mening.

    Greven
    Greven


    Antall Innlegg : 530
    Join date : 19.05.2011
    Age : 48

    Når er vi på'n igjen? Empty Re: Når er vi på'n igjen?

    Poste by Greven Ons Sep 14, 2011 6:47 pm

    God gammal match uten timelimit, med øl, god mat og generell chill savner jeg da. Kanskje ingen andre som gjøre det. Kjøper nå Ikea bord som er 195x110 til permanetn residens i kjelleren. Atle, Epsen, Frode og brutter kommer en tur for 1500 poeng matcher og opplæring av han som kan reglene dårligst Very Happy

    Om jeg ligger på første eller siste plass på rankingen er vel ganske uintressant, synes det var hyggeligere back in the day.

    En lørdag med tre matcher høres ok ut. Dumt å press for mye inn på en helg, skal jo først og fremst være morro, ikke stressende.

    Btw, sikler litt på å lage en Ogre army, men vi får se.

    -Demo
    The White Dwarf
    The White Dwarf


    Antall Innlegg : 516
    Join date : 19.05.2011
    Age : 49
    Bosted : Vestlivegen 10, 3580 Geilo

    Når er vi på'n igjen? Empty Re: Når er vi på'n igjen?

    Poste by The White Dwarf Ons Sep 14, 2011 7:40 pm

    Er ikke uenig i det Gunnar, det er jo selvsagt et alternativ å bare kaste alt turneringsvås ut vinduet, også bare kose seg. Vi kan jo i god Mighty Empire ånd bare utfordre hverandre, også bare avtale oss i mellom; scenario, points og tid. Er ikke fremmed for denne tanken. Å skulle vi væreså heldige å få selskap av flere spillere, er jo det helt maks!

    Tror det er et par andre som også sikler på de nye ogrene! =)
    Swordmaster
    Swordmaster


    Antall Innlegg : 283
    Join date : 18.05.2011
    Age : 48

    Når er vi på'n igjen? Empty Re: Når er vi på'n igjen?

    Poste by Swordmaster Tor Sep 15, 2011 7:51 am

    Demonen skrev:God gammal match uten timelimit, med øl, god mat og generell chill savner jeg da.

    Må si meg veldig enig her altså. Synes det kan bli litt masete med turneringene, og savner litt god-følelsen med å spille fete matcher, uten å stresse, og kanskje heller lage noen kule scenarioer o.l. Litt som i gamle dager. Jeg klarer liksom ikke helt å kose meg på de turneringene, da det blir i overkant fokus på poeng, istedenfor for det som virkelig er fett med warhammer - selve stemningen (som i turneringer blir helt borte for meg).

    Etter å ha spilt en turnering får jeg litt anti-warhammer følelse i et par måneder etterpå, og det er jo litt kjipt.

    De ogrene er forøvrig sinnsykt fete. Hadde jeg ikke allerede begynt med o&g ville det blitt close race for hvilken arme jeg skulle begynt med.
    Yodrin
    Yodrin
    Admin


    Antall Innlegg : 396
    Join date : 18.05.2011

    Når er vi på'n igjen? Empty Re: Når er vi på'n igjen?

    Poste by Yodrin Tor Sep 15, 2011 8:34 am

    Er enig med både Gunnar og Ørjan. Synes det kan bli for competitive, og da er det lett for at det blir unødvendig kjekkling og missnøye. Bedre å spare konkurranse instinktet til turneringer som 2d6 osv, så kan heller vi spille med no time limit, pure fun og med god mat og drikke.

    Hva med dette neste gang, kun battle royal

    Kun 1 battle royal, no time limit
    3 mot 3 (hvis Atle er med)
    3 x 5000 pr side (15000 pr lag)( event 4000 vi ikke har nok fig)
    2 eller 3 bord (så vi får plass nok)
    Kult scenery
    Kanskje fler scenarios selv om det er en battle?
    Følger regelbøker med char og alt, og faq

    Kan dette være noe, bør ta en hel dag det:)
    The White Dwarf
    The White Dwarf


    Antall Innlegg : 516
    Join date : 19.05.2011
    Age : 49
    Bosted : Vestlivegen 10, 3580 Geilo

    Når er vi på'n igjen? Empty Re: Når er vi på'n igjen?

    Poste by The White Dwarf Tor Sep 15, 2011 9:09 am

    Kjenner jeg koser meg litt nå. Virker som det er stor enighet i gruppa om at vi driter litt i turneringer, og bare satser på moro!

    Skal vi bare bli enige om at vi heretter satser på good old fashion fun and mayhem?!

    Kan vi også bli enige om 15. okt, og hva vi spiller da, så det går ann å begynne å glede seg! =)

    Synes det hadde vært spennende med en kjempematch, som en markering på dette skiftet. Jeg er med på 3x5000!

    Har folket bord og saker, så er det bare å begynne å glede seg!

    Greven
    Greven


    Antall Innlegg : 530
    Join date : 19.05.2011
    Age : 48

    Når er vi på'n igjen? Empty Re: Når er vi på'n igjen?

    Poste by Greven Tor Sep 15, 2011 10:37 am

    Hehe 3 x 5000 blir vel hardcore for demonene mine, tror kansje Ørjan sliter mest?
    3000 kan være ok for min del, med tanke på hvor lite modeller jeg egentlig har.
    Sliter mest med core. Stemmer derfor for 3000 poeng.

    -Demonjeski
    Woody
    Woody


    Antall Innlegg : 548
    Join date : 18.05.2011

    Når er vi på'n igjen? Empty Re: Når er vi på'n igjen?

    Poste by Woody Tor Sep 15, 2011 1:02 pm

    Ja, ja. Jeg som hadde begynt å klatre opp på turneringslisten. Jeg skjønner jo at det er en konspirasjon mot de langt så ovelegne WE som er igang, men er også tent på tanken om et storslag og masser av tid. Stemmer for en stor BR jeg også, med characters. Vi kjører maks poeng av den som har minst per lag.

    Og gutter, bare stopp å sikle på de nye Ogres. Farmann har kjøpt dem alt, og tro meg, de skal forbli i boksen sin og støves ned, for makan til døvt konsept finnes ikke!
    Yodrin
    Yodrin
    Admin


    Antall Innlegg : 396
    Join date : 18.05.2011

    Når er vi på'n igjen? Empty Re: Når er vi på'n igjen?

    Poste by Yodrin Tor Sep 15, 2011 3:22 pm

    Hva 4k?
    The White Dwarf
    The White Dwarf


    Antall Innlegg : 516
    Join date : 19.05.2011
    Age : 49
    Bosted : Vestlivegen 10, 3580 Geilo

    Når er vi på'n igjen? Empty Re: Når er vi på'n igjen?

    Poste by The White Dwarf Tor Sep 15, 2011 5:43 pm

    Det er jo litt ulikt hvor mye vi har av core, som vel blir avgjørende, så kanskje vi bare kunne si 12000 points per side, så kan lagene i hver allianse selv avgjøre hvor mange poeng hvert enkelt lag skal ha (f.eks 5000 DE, 2000 DoC, og 6000 VC)

    Hva tror dere om det?

    Sponsored content


    Når er vi på'n igjen? Empty Re: Når er vi på'n igjen?

    Poste by Sponsored content


      Klokken er: Søn Mai 19, 2024 2:13 pm