Old Worlders Tournaments

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Old Worlders Tournaments.Warhammer Fantasy Battle


    Qick Batt.rep O&G vs DE 1500

    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Qick Batt.rep O&G vs DE 1500 Empty Qick Batt.rep O&G vs DE 1500

    Poste by Mørke-Khlam Ons Okt 29, 2014 7:42 am

    Hei og hopp!

    Espen og jeg bestemte oss for en match på mandagen. Det var 1500 poeng random brett og rulle på bygninger.

    Vi endte opp med Blood & glory. Jeg hadde 1 mer i fortitude en Espen i begynnelsen av kampen.

    Jeg ønsker egentlig bare å vise slutten av runde 3 og 4 som ble de to avgjørende/avsluutende rundene.
    Espen hadde med seg 40 savage orcs med en lvl 4 shaman. Sammen med dette hadde han 2 doomdivers og 2 katapulter, 2 chariots og en goblin boss på gigantic spider.
    Min liste bestod av en lvl 4 på peg, en unit med 15 WE, en unit med 22 Exe, 2 units med 5 dark riders, en unit med 6 warlocks og til slutt en peg master.

    Kort oppsummert de første to rundene var at jeg fikk et par føtter i tryne som reduserte executioners til 7 mann, og WE til 4. Men banneren stod! Kampen endte til slutt i midten av brettet hvor det var en shrine som gav frenzy og en annen som gav stubborn, men begge to var noen få inches unna å kunne utnytte dette. Jeg holdt på å gjøre en drastisk feil med å bevege lvl 4 min VELDIG nærme han savages, som da hadde bue (glemte det). Jeg fikk redusert skyting med -1 to hit og det reddet nok dagen da han samtidig rullet såpass dårlig at det ble 3 wounds. Resten var ikke så veldig spennende, annet en at jeg charget den ene catapulten hans, regnet med å vinne og dermed få en overrun ut av brettet siden hans goblin boss på spider og en wolf chariot stod å ventet på å kontra charge. Der feilet mastern, og fikk charioten i ryggen og klarte etter det ikke å wounde nok til å vinne og flee'et av brettet, og dermed mistet jeg BSB'en.

    Men tilbake til selve kampen... Jeg har lest flere steder at Word of Pain er gamewinner for Dark Elves. De fleste kampene jeg har spilt mot Gunnar syns jeg ikke denne har fungert så veldig bra. Men denne gangen ble den virkelig en gamewinner! Runde tre (min runde, Espen startet) fikk jeg satt på en boostet versjon, dvs redusere WS, S, I (og ballistic som ikke hadde noe å si) med D3. Jeg klarte å rulle 5! Very Happy Dermed hadde han WS 1, S 2 som var av betydning... Deretter hadde jeg charget han fra flere kanter (se bilde under) i hovedsak en unit med DR for å ta hans BSB som var en goblin med poison banner, siden han stod på "utsiden" pga footprint samtidig som de resterende warlockene sammen med executioners charget hans lvl 4. Lvl 4 hadde fencers blade eller hva den heter så han hadde (heldigvis for Espen) WS 10 redusert til WS 7. Så han greide seg da jeg heller ikke fikk noen killingblows fra exe som jeg hadde håpet på. Men likevel ble det slakt av hans savageorcs. Men han vant combat runde 3 pga ranks og banners da ingen av mine units hadde ranks igjen...

    Qick Batt.rep O&G vs DE 1500 EzNIW0

    Runde fire startet ikke noe bedre da han hadde en dårlig runde med magic og fikk 4 terninger. Og i stede for å fjerne WoP med disse brukte han den i stede på lvl 4 min, noe han gremmes over den dag i dag vil jeg tro! For min neste runde ble resten av savages orcs'a slaktet da ytterligere en unit med DR og shades charget i ryggen og flanken....

    Qick Batt.rep O&G vs DE 1500 PtyxYS

    Så konklusjonen: Word of Pain ble MVP uten tvil!!

    Jeg syns det er morsomt at vi får varierte kampen med å spille andre ting en bare battle line. Samtidig så ruller vi på type bygninger og andre hindringer som også gjør at man får litt "overraskelser" man må tenke på når man deployer og spiller. Så det kan jeg anbefale til alle...!!!

    Takk for meg, og takker Espen for en morsom kamp!
    Mørke-Khlam
    Mørke-Khlam


    Antall Innlegg : 789
    Join date : 12.04.2012
    Age : 48
    Bosted : Gjerdrum

    Qick Batt.rep O&G vs DE 1500 Empty Re: Qick Batt.rep O&G vs DE 1500

    Poste by Mørke-Khlam Ons Okt 29, 2014 7:47 am

    Forresten... Vi diskuterte litt situasjonen som oppstod i siste runde. Han charget inn med sin giant spiser på mine DR (se siste bilde). Mine DR var egentlig i combat med savages også. Men siden hans savage orcs ble nuka ned og ranks ble redusert kunne mine DR i prinsippet "miste" kontakt med orcs'a siden han var engaded med spideren. Er det slik at begge disse følger med innover etter hvert som ranks blir redusert, eller blir de disengagedav den combaten, eller følger de på inn begge to?

    Var det klart??? Nesten enklere å forklare på engelsk..... Men bilder sier mer enn 100 ord så.... Very Happy

      Klokken er: Søn Mai 19, 2024 1:11 pm